JellyPages.com

Monday, June 17, 2013

Cuti2 di Lost World of Tambun

Assalamualaikum........

Haaaa....dh lama x update blog...busy all the time... yer lah tu???? Cuti sklh baru2 ni dpt jugak bersantai di Lost World of Tambun.... Itu pun minggu akhir cuti sklh....namun alhamdulillah dapat jgk papa meluangkan masa bwk kami jalan2...tq papa!

Kami mulakan perjalanan pagi Sabtu (8/6/2013), jam 4:30 pagi....seronok jalan pagi2 macam ni, jalan lengang aje....biasanya kami akan memulakan perjalanan sebelah malam atau pagi2 lagi kerana kereta tak banyak.....redup mata!

Banner3Sampai di Lost World of Tambun pukul 9 pagi, itu pun pas berhenti solat subuh di hentian Rawang, pas tu berhenti sekejap di Tapah bersarapan pagi. Sampai di sana, beberapa buah kenderaan ada yang sedang menanti pintu gate di buka jam 10 pagi. Sementara tu kami cuci mata dit empat menujual barang2 di entrance Lost World of Tambun.
Ticket fee : Dewasa RM48 dan kanak RM41, murah sikit dari Sunway Lagoon.
Ni, kat depan entrance....poster Perak 1st Roler Coaster

Kat bazaar depan entrance Lost World of Tam

Tgk lah tu adik ku Keysha, seronok benar dpt tgk byk mainan!

Sempat posing dgn parrot ni tp garang giler.... Seram aku!






































Khadijah yang seronok sgt!!!

































Khusyuk benar si Keysha, adik ku syg!!!!



















Kami sangat enjoy di sana, dapat main macam-macam permainan sebelum berendam sakan di dalam air. Antara permainannya, roller coaster, storm rider (kapal lanun), buaian gergasi, kapal terbang dan beberapa permainan lagi. Di sana ada mini zoo, gua2 peninggalan sejarah lama, tempat melombong bijih timah, replika gajah2 dan juga swan lake. Tapi kami tak sempat jelajah gua batu kapur kerana hujan..... Namun ini adalah percutian kami yang ke dua di Lost World of Tambun, jadi kami tak ralat sangat tak dapat masuk gua2 tu sebab dah pernah masuk. Hasrat dan bergambar dengan ular albino tak kesampaian kerana ular tu dah tak ada lagi. Tak tahu lah pegi mana? Hehehehe...

Nanti sambung lagi citer cuti2 ni.....

No comments:

Post a Comment